середа, 21 березня 2018 р.

Батьківські збори : "Адаптація п’ятикласників до процесу навчання"

Адаптація п’ятикласників до процесу навчання
Мета: ознайомити батьків з особливостями адаптації дітей до навчання в п’ятому класі; дати практичні поради з адаптації дитини до школи.
Підготовка до зборів: бланки анкети для батьків.
Хід зборів
І. Вступне слово класного керівника
Шановні мами і тата!
Сьогодні ми обговоримо важливу тему: особливості адаптації наших дітей до школи.
Кожна людина в певні періоди свого життя зазнає труднощів у зв’язку із освоєнням нового виду діяльності, переходом до нової ситуації, нових умов життя. Учні 5-х класів – це діти молодшого підліткового віку. У цей час відбувається інтенсивне формування особистості, розпочинається перехід від дитинства до юності у фізичному, психічному і соціальному плані. Молодший підліток – допитлива, активна, різка, діяльна, галаслива і емоційна дитина, яка прагне до всього нового й незвичного.
За складністю адаптації п’ятикласників можна прирівняти до першокласників, які з дитячого садка поринули у шкільне життя. Проблема переходу молодших школярів до середньої школи досить глибока. Адже п’ятикласники тут – наймолодші школярі, яким доводиться засвоювати закони нової школи.
Під впливом складнішого змісту навчання у п’ятому класі відбуваються зміни в навчальній діяльності підлітків. Учні п’ятих класів стикаються з багатьма проблемами:
·        з’явилися різні вчителі, до яких діти ще не пристосувались, та й учителі ще не вивчили дітей;
·        збільшилась кількість навчальних предметів і уроків;
·        діти переходять із одного кабінету до іншого;
·        з’явилося чергування.
Основні ознаки шкільної дезадаптації такі: труднощі в навчанні, агресивна поведінка стосовно вчителів і однокласників, надмірна активність і рухливість, підвищена збудливість і тривожність, нездатність до концентрації уваги й зосередженості.
У п’ятому класі багато дітей відчувають самотність, тому що улюбленої першої вчительки немає поруч, а класному керівникові часто не вистачає часу приділяти їм таку саму увагу. А інші «шаленіють» від свободи та носяться по всій школі, задираючись навіть до старшокласників. У цей період діти можуть стати невпізнанними: тривога, боязкість, чи, навпаки, розв’язність, надмірна метушливість, збудження охоплюють їх. У зв’язку з цим у них може знизитись працездатність, вони можуть стати забудькуватими, неорганізованими. Іноді порушуються сон, апетит. Більшість дітей переживає перехід до п’ятого класу як важливий крок у своєму житті. Деякі пишаються тим, що вони подорослішали, інші мріють розпочати «нове життя».
П’ятикласники пристрасно бажають добре вчитися, щоб радувати близьких. Але, зіткнувшись із першими труднощами, частго розчаровуються.
Навчальні проблеми п’ятикласників можуть бути зумовлені такими причинами:
·        слабка навчальна підготовка в початкових класах;
·        недостатньо розвинені розумові дії та операції, поганий мовленнєвий розвиток, слабкі увага та пам'ять;
·        нерозвинена воля – небажання, «неможливість», за словами учнів, примусити себе постійно займатися навчанням.
Таких дітей не приваблює мета, тому що для п’ятикласників характерне переважно емоційне ставлення до своєї діяльності.

Яка роль сім'ї та її значення в адаптації школяра?  У родині дитина має почуватися затишно і впевнено. Головний мотив стосунків у родині – це любов батьків до своїх нащадків. У цей складний для дитини період батьки повинні бути поруч, у будь-який час прийти на допомогу – підтримати, розрадити, заспокоїти. Вони мають бути терплячими і уважними.
Поради батькам
У ваших дітей переломний період, тому будьте особливо спостережливі, уважні та терплячі. У п’ятому класі розширився обсяг матеріалу з основних предметів, зросла кількість предметів, тому збільшується час підготовки до уроків. Забезпечте своїм дітям вдале поєднання відпочинку, фізичної праці та роботи над уроками.
Розвивайте волю дитини, привчайте її до режиму дня, емоційно забарвлюйте її навчальну діяльність, але не перестарайтеся, інакше може виникнути так звана «емоційна втома»: дитина може стати капризною, роздратованою, плаксивою. Використовуйте гумор, але не сарказм і глузування! Терпіть дитячі жарти, хоч би якими безглуздими вони були, жартуйте з метою розрядки та привернення на свій бік.
Програми включають більше теоретичного матеріалу, тому слід привчити дітей твердо вчити правила з математики, української мови, природознавство.
Дбайте про те, щоб дитина була охайною в усьому, і серед іншого бережно ставилася до підручників.
Не забувайте: дитину не можна карати за невміння, а терпляче вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.
Керуйтесь у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання – особистий приклад.
Дбайте про всебічний розвиток своєї дитини.
Умійте ставити себе на місце дитини.
Пам’ятайте праця, зокрема навчальна, не завдає шкоди вихованню дитини, а бездіяльність її найперший ворог.
ІІ. Виступи батьків
Батьки діляться враженнями, які залишили перші шкільні дні в душі дитини.
ІІІ. Виступи вчителів предметників.
Вчителі розповідають про досягнення дітей та причини неуспішності.
ІV. Заповнення анкети для батьків.
Анкета для батьків
Виберіть варіант відповіді(обведіть букву)
1.     ПІБ___________________________________________________
2.     Ваш вік
а) до 30 років;
б) від 30 до 40 років;
в) понад 40 років.
3. Скільки дітей у вашій сім’ї?
а) одна;
б) дві;
в) троє і більше.
4. Ваша освіта
а) вища;
б) середня;
в) середня спеціальна.
5. Чим захоплюється ваша дитина?
_____________________________________________________________
6. Чим ви (ваша сім’я) можете допомогти класному колективу?
а) вести гурток;
б) узяти участь у культурних заходах;
в) свій варіант______________________________________________
7. Чи є у вас бажання взяти участь у житті школи?
а) є
б) немає.
8. Що б ви хотіли змінити в житті школи?
_______________________________________________________________
V. Обговорення питання «Як забезпечити гармонійне навчання дитини»
Поради батькам на картках
VІ. Підведення підсумків зборів.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Онлайн-інструменти для здійснення формувального оцінювання

Онлайн-інструменти для здійснення формувального оцінювання