вівторок, 20 березня 2018 р.

Розробка уроку з теми “Розв’язування рівнянь і задач”, 5 клас


Тема: Розв’язування рівнянь і задач
Мета: перевірити вміння розв’язувати рівняння, закріпити вміння складання рівнянь для розв’язання задач. Розвити логічне мислення, абстрактне мислення, формувати вміння бачити закономірності, міркувати за аналогією. Виховувати творче ставлення до справи, спостережливість, наполегливість у досягненні мети.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
ХІД УРОКУ:
1.    Організаційний етап.
Роздаються картки самоконтроля,
КАРТКА САМОКОНТРОЛЯ
НЕ кажи «НЕ ВМІЮ», кажи «НАВЧУСЬ»
Вид роботи
Мої успіхи на уроці
Бали
Домашня робота
Усний рахунок
Знання правил
Робота біля дошки
Робота з карткою
Самостійне розв’язання вправ
Інші види роботи
сигнальні картки, записуємо дату, тему уроку.
2.    Перевірка домашнього завдання (самоперевірка)
Завдання

12(3х+8)=420
3х+8=420÷12
3х+8=35
3х=35-8
3х=27
х=27÷3
х=9
12(3·9+8)=420

31(8х-14+х)=682
31(9х-14)=682
9х-14=682÷31
9х-14=22
9х=22+14
9х=36
х=36÷9
х=4
31(8·4-14+4)=682


Задача
Маса батька в 6 разів більша за масу його сина. Знайдіть маси сина і батька, якщо батько на 70 кг важчий за сина.
Розв’язання
Нехай сина – х кг, тоді батька 6х. Так як батько важчий на 70 кг, то 6х-х=70.
Тоді 6х-х=70
5х=70
х=70÷5
х=14
6х=6·14=84
Відповідь: маса батька – 84 кг, а маса сина – 14 кг.
2 бали в картку самоконтроля, якщо все вірно і 1 бал, якщо є помилка.
Усний рахунок
Описание: Усний рахунок - схема
Відповідь: 90, 45, 3, 84, 72, 9, 36, 18, 90.
Перевірка за допомогою сигнальних карток. 2 бали в картку самоконтроля, якщо все вірно і 1 бал, якщо є помилка.
4.    Перевірка на знання правил:
·         Рівняння;
·         Корінь рівняння;
·         Розв’язати рівняння;
·         Невідомий доданок;
·         Невідоме зменшуване;
·         Невідомий від’ємник;
·         Невідомий множник;
·         Невідоме ділене;
·         Невідомий дільник.
5.    ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
6.    Письмове розв’язання вправ: робота з підручником і робота за картками.
№ 572
Від деякого числа відняли 60, отримане число зменшили на 25. В результаті отримали число 12. Знайдіть невідоме число.
(х – 60) – 25 = 12;
х – 60 = 37;
х = 97
Відповідь: 97

Картка № 1(робота в парі)
РОЗВ’ЯЖІТЬ ЗАДАЧУ ЗА ДОПОМОГОЮ РІВНЯННЯ:
Батько з сином посадили 108 кущів помідорів, причому батько посадив у 2 рази більше, ніж син. Скільки кущів посадив син?
Нехай син посадив х кущів, тоді батько посадив 2х кущів. Оскільки разом вони посадили 108 кущів, складемо і розв’яжемо рівняння:
х + 2х = 108;
3х = 108;
х = 36.
Отже син посадив 36 кущів.
Відповідь: 36 кущів.
2 бали в картку самоконтроля, якщо все вірно і 1 бал, якщо є помилка
Картка № 2
РОЗВЯЖІТЬ ЗАДАЧУ ЗА ДОПОМОГОЮ РІВНЯННЯ:
Валентин подарував Валентині троянди і орхідеї, причому орхідей було в 4 рази менше, ніж троянд. Скільки троянд подарував Валентин, якщо відомо, що їх було на 51 більше, ніж орхідей?
Нехай орхідей х, тоді троянд 4х. Складемо і розв’яжемо рівняння:
4х – х = 51;
3х = 51;
х = 17. Отже, орхідей – 17, троянд – 68.
Відповідь: 68 троянд.
2 бали в картку самоконтроля, якщо все вірно і 1 бал, якщо є помилка
Скласти рівняння для розв’язання задач 1, 2, 3, 4, 5 на мультимедійній дошці.
1.    На двох машинах разом 32 т грузів. На одній машині 18т. Скільки тон на другій машині?
2.    Петя задумав число. Якщо відняти його від 390, то має 185. Яке число задумав Петя?
3.    У бідоні було декілька літрів молока. Після того, як до нього налили ще 23 л, а потім вилили 32 л, то в бідоні стало 24 л молока. Скільки літрів молока було в бідоні спочатку?
4.    Андрій спіймав 51 рибку. Декілька рибок він подарував другу, після чого у нього залишилось 37 рибок. Скільки рибок Андрій подарував другу?
5.    Після того, як швидкість потяга збільшилась на 17 км/год, вона стала    85 км/год. Яка була швидкість спочатку?
ВІДПОВІДІ
№ задачі
Рівняння
1.
х + 18 = 32
2.
390 – х = 185
3.
(х + 23) – 32 = 24
4.
51 – х = 37
5.
х + 17 = 85
2 бали в картку самоконтроля, якщо все вірно і 1 бал, якщо є помилка
8.    Логічна вправа. Підсумки уроку.
(х + 17) – 3 = 18         Г
АБВГДЕ
(8 – х) + 19 = 22       ?
Наприкінці уроку вчитель проводить рефлексію. Учням роздаються картки з питаннями, учні пишуть відповідь 1 словом: «так» чи «ні».
1.      Чи було цікаво на уроці?
2.      Чи були труднощі на уроці?
3.      Чи сподобалось на уроці?
4.      Чи був урок корисний для тебе?
9.    Домашнє завдання:
Розв’яжіть рівняння:
·         7 (х – 19) = 133;
·         9 (213 – 2х) = 927;
·         1344 : (х + 26) = 32.
Розв’яжіть задачу:
Перше число у п’ять разів більше за друге, а їх різниця дорівнює 160. Знайдіть ці числа.
Кожному учню роздається пам’ятка:
ПАМ’ЯТКА
Як розв’язуються задачі за допомогою рівнянь
1.    Прочитайте задачу
2.    Позначте невідоме через х
3.    Знайдіть залежність між іншими компонентами задачі
4.    Спираючись на дані задачі, складіть рівняння
5.    Запишіть відповідь
ПРИКЛАД
Фермери Іванов, Петров і Сидоров зібрали на своїх полях 600 кг полуниць. Петров зібрав у 2 рази більше, ніж Іванов, а Сидоров – на 128 кг більше, ніж Іванов. Скільки кг полуниць зібрав кожний фермер?
РОЗВ’ЯЗУВАННЯ
Нехай Іванов зібрав х кг полуниць, тоді Петров зібрав 2х кг, а Сидоров (х + 128) кг полуниць. Оскільки разом вони зібрали 600 кг полуниць, то складемо і розв’яжемо рівняння:
х + 2х + (х + 128) = 600;
х + 2х + х + 128 = 600;
4х + 128 = 600;
4х = 600 – 128;
4х = 472;
х = 472 : 4;
х = 118.
Отже, Іванов зібрав 118 кг полуниць, Петров зібрав 2 ∙118 = =236 (кг) полуниць, а Сидоров 118 + 128 = 246 (кг) полуниць.
Відповідь: 118 кг, 236 кг, 246 кг.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Онлайн-інструменти для здійснення формувального оцінювання

Онлайн-інструменти для здійснення формувального оцінювання